Was ist neu?
Digital Marketing & Webmaster Forum

Digital Marketing, Internet-Technologien, Metaverse und mehr interessieren Dich? Registriere Dich gleich kostenlos, um Mitglied zu werden! Sobald Du angemeldet bist, kannst Du loslegen, Themen und Beiträge veröffentlichen und mit anderen Mitgliedern in Kontakt treten! Wir wünschen Dir einen anregenden Austausch!

Epassporte - Visakarten deaktiviert

Marc

- Premium Member -
Vorhin gelesen als ich mich bei ePassporte einloggen wollte:

IMPORTANT MESSAGE REGARDING YOUR EPASSPORTE ACCOUNT
From: Christopher Mallick, Owner, ePassporte.com

Dear ePassporte Account Holders,

Please be advised that, at 12:00 PM PDT today, September 2, 2010, we were notified that effective immediately, Visa International has suspended our banking partner's (St. Kitts Nevis Anguilla National Bank) ePassporte Visa program. The ePassporte e-Wallet program continues to be up and running, except funds cannot be transferred between your Visa Account and your e-Wallet. At this time ePassporte can no longer issue Visa Cards, and the ability for our Account Holders to make point of sale purchases and withdraw funds from ATMs has also been suspended.

At this time we do not know why this drastic action was taken by Visa. To us, it is unconscionable that such action would be taken without the opportunity for ePassporte to fully understand Visa's reasons and to be able to take all steps necessary to keep our program running the way it has so successfully done for over 7 years. But that is what Visa has done.

As soon as we have more information we will be in contact with you.

In the meantime please be assured that your funds are safe.

We are very sorry for the short notice and apologize for any inconvenience this may cause. The ePassporte team is working diligently to rectify this situation.

We kindly ask you to bear with us while we work through this issue.

Please feel free to contact us via the message center or at our call center, should you have any questions, comments or concerns.

Thank You,


Christopher Mallick
 

weedy

- Premium Member -
Üble Sache, das wird einigen sehr schlechten Schlaf die nächsten Tage bringen. Allerdings wird Visa die Bank auf St. Kitts nicht ohne Grund gekickt haben.:stupid:
 

Raptor

- Royal Clan Member -
Wills ebenso gar nicht wissen....Benutze den Verein seit dem auch nicht mehr seit es üblich wurde, dass Probleme oder irgendwelchem Schund nur dann gelöst wurde wenn man einen direkten Kontakt zu was weiss ich wem hatte oder sich direkt auf irgendeinem AWM Board ganz direkt bei jemandem von denen da meldete. Support ansonsten....also naja...was da wirklich ist wird eh keiner rausfinden.
 

Globi

- Premium Member -
lol..na dann viel spass...
aber endlich mal zeit die vielen mesages zu beantworten. :D
 

Anhänge

  • Epassporte.jpg
    Epassporte.jpg
    94,7 KB · Aufrufe: 62

thommy

- Premium Member -
Is ePassporte gahackt worden? Normal ist das doch nicht.

nein - offenbar haben die ein problem mit ihrem aquiring account. im moment ist es noch nicht so ganz klar wer da wo was abgestellt hat aber es sieht so aus, als ob es an deren bank auf st. kitts liegt.

heute gabs auf AVN ne info, dass man angeblich mit einer lösung des problems in der kommenden woche rechnet.

sind allerdinsg einige dabei, die es ganz bitter erwischt hat. vor allem PPs die bereits webmasterauszahlungen in teils mittlerer 6-stelliger höhe auf dem vv-konto hatten, kommen derzeit nicht an die kohle und können sie auch nicht an die webmaster auszahlen.
das GFY steht kopf - ich hab noch nie an einem einzigen tag so viele postings zu einem thema gesehen wie gestern - müssen ein paar tausend gewesen sein, in den unterschiedlcihen threads dazu.

ich könnte mir vorstellen, dass der eigentliche grund entweder im gambling, kipo oder pillenbereich liegt.

viel spass im netz

thommy
 

MikeDe

- Premium Member -
Wer die Mitarbeiter geschult hat, hat auch die Dienstanweisungen in Arbeitsämtern und Stadthäusern geschrieben :)
 

Pampelmuse40

Neues Mitglied
Update, Sept. 7, 1:07 p.m. ET: Visa just issued the following statement:

“At the request of St. Kitts-Nevis-Anguilla National Bank (SKNA), on September 2, 2010, Visa blocked network access for prepaid cards issued by SKNA and operated by ePassporte.com to address certain program deficiencies. ePassporte.com is a third-party agent that works with SKNA.

“It is important to note that impacted SKNA prepaid cardholders are still able to access their funds through SKNA or SKNA’s agent, ePassporte.com. For more information cardholders should contact SKNA or ePassporte.com.

“Visa is committed to maintaining the integrity of its global payment network and routinely conducts due diligence to ensure Visa prepaid programs adhere to the company’s stringent program requirements and controls.”

Source http://krebsonsecurity.com/2010/09/v...ks-epassporte/
 

thommy

- Premium Member -
yep, extrem geiles video. okay die die n paar hunder k auf ihrem account haben, werden vielleicht nicht so drüber lachen.

wundert mich sowieso, dass das thema hier nicht mehr wellen schlägt.
im gfy dürfte es wohl so das grösste thema der letzten 8 oder 9 jahre sein mit mehr als 20 k posts in weniger als 2 wochen.

und da hats einige bitterböse erwischt - auch PPs die grade ziemlich am arsch sind, weil sie einbezahltes geld werder vor noch zurück bekommen.

viel spass im netz

thommy
 

Harry

- Premium Member -
Die Amis hängen vermutlich wesentlich mehr an Epassport wie es bei uns der Fall ist. Ich hab dort auch einen Account, lass mir aber lieber mein Geld direkt auf mein Bankkonto überweisen, ansonsten z.B. bei den Ami-PP´s lass ich mich per Scheck ausbezahlen, das funktionierte seither immer ganz gut. Ich bin bei solchen Zwischenstationen eh immer etwas skeptisch.
 

Pampelmuse40

Neues Mitglied
Dear ePassporte Account Holders

St. Kitts Nevis Anguilla National Bank, without our prior knowledge, has turned off the ability for ePassporte to access or display Account Holders' Visa Card balances. This means that when you login to your ePassporte Account, you will only be able to see your Wallet balance. As a consequence, inquiries regarding your Visa Card balance must be directed to St. Kitts Nevis Anguilla National Bank. St Kitts Bank is responsible for all funds on Visa Cards. Their contact information is as follows:

St. Kitts-Nevis-Anguilla National Bank Ltd.

Central Street,
P.O. Box 343
Basseterre, St. Kitts, West Indies

Tel: (869) 465-2204 Mon - Thurs: 8 a.m. - 2 p.m. Fri: 8 a.m. - 4 p.m.
Fax: (869) 465-1050
Email: [email protected]

ePassporte will continue to provide support with regard to the funds in your Wallet. We kindly ask for your patience as we must verify Accounts and balances manually.

Thank You,

ePassporte Account Holder Services

Das war es wohl mit ePassporte.
Gut das ich noch am letzten Tag meine Kohle gezogen habe.

gruss Pampelmusse
 

GoozL

- Premium Member -
...Benutze den Verein seit dem auch nicht mehr seit es üblich wurde, dass Probleme oder irgendwelchem Schund nur dann gelöst wurde wenn man einen direkten Kontakt zu was weiss ich wem hatte o.....


Ganz Deiner Meinung. Habe einige Zeit mit allen Mittel und auf allen Wegen da meine Knete rausgeholt, aber bei denen wurde nicht eine Absprache eingehalten und habe dann langsam umgestellt.

Bin jetzt mit ein paar hundert Dollar baden gegangen, obwohl ich das auch nicht so genau weiss weil man jetzt ja nichtmals mehr Zugriff auf das Geld der Visa-Karten hat:

Dear ePassporte Account Holders

St. Kitts Nevis Anguilla National Bank, without our prior knowledge, has turned off the ability for ePassporte to access or display Account Holders' Visa Card balances. This means that when you login to your ePassporte Account, you will only be able to see your Wallet balance. As a consequence, inquiries regarding your Visa Card balance must be directed to St. Kitts Nevis Anguilla National Bank. St Kitts Bank is responsible for all funds on Visa Cards. Their contact information is as follows:

St. Kitts-Nevis-Anguilla National Bank Ltd.

Central Street,
P.O. Box 343
Basseterre, St. Kitts, West Indies

Tel: (869) 465-2204 Mon - Thurs: 8 a.m. - 2 p.m. Fri: 8 a.m. - 4 p.m.
Fax: (869) 465-1050
Email: [email protected]

ePassporte will continue to provide support with regard to the funds in your Wallet. We kindly ask for your patience as we must verify Accounts and balances manually.

Thank You,

ePassporte Account Holder Services

Habe mir mal die Mühe gemacht und dort angerufen. Eine freundliche Dame, die wesentlich weniger gestresst war als die EP-supportler, hat mir mitgeteilt dass man ab dem 30.09.2010 wieder über die Epassporte-Seite Zugriff auf die Daten und das Geld hätte.

Und nochmal schnell eine E-Mail von SKNANB:
Dear Cardholder,

Thank you for your email regarding your Visa prepaid card. After a short further delay of approximately one week or less you will be provided with information on how to obtain your card balances and access to your card funds.

We will email you with further information regarding this matter and you can always review the SKNANB.com website for further updates as they are released. In addition, we will shortly advise of a dedicated telephone number for support.

Thank you for your patience and continued patronage.

SKNANB Card Support
 
Oben